5 Sept 2012

Otvoreno pismo estradi vol.2

    Opet pišem, a ne znam ni što pišem, kad mnogi ne umeju da čitaju. Ne mogu bre da trpim silovanje mozga u obliku novog albuma Dive i njenih vernih fanova koji nas svakodnevno jašu sa njeim novim "hitovima". Devojka, žena, ono, kako god je promašilo profesiju, ali se dugih 20 godina održava na javnoj sceni, nekom neobjašnjivom magijom. A mi, običan narod, moramo to da trpimo i nažalost, hteli, ne hteli smo upućeni u sve njene aktivnosti. Ja bih se obratila više njenim fanovima i onima koji veličaju njen lik i delo. Njoj lično se ne bih obraćala, jer nemam ništa pametno da joj kažem, a da ne koristim uvredljive reči. Dakle, ako neko misli da je ona zvezda i Diva, da super peva i vrh izgleda, taj neko je MORA BITI,  kompletno retardiran. Pa dobro, nemam svi mi apsolutni sluh, ali trebalo bi da imamo zdravu svest, neslušanje pomenute je mentalna higijena bre. Ja mentalnu higijenu održavam i ne želim da kvarim svoj dan nekom NEDAOTIBOG hitičnom pesmom, kojoj ni tekst ne mogu da razumem. Kažu lepo se oblači... Pa ja i nisam primetila da se ona oblači, u zadnje vreme ona peva u gaćama i neodoljivo me podseća na mene iz mlađih dana, kada ukućanima držim solistički koncert pred spavanje, jer drugačije nisam htela da idem u krevet. Samo velika razlika između nas dve je ta, što sam ja tad imala 5 godina, gaće su mi bile za spavanje, štaviše i tada sam znala da pevam bolje nego ona sada, a sada pevam bolje od 90% estrade. Moja velika vrlina je što razlikujem KVALITET od KVANTITETA, a pojedini ne umeju ni da definišu pomenute pojmove. Da bih nekako mogla da pomognem i otvorim oči širokim narodnim masama, ovako ću vam objasniti, na plastičnom primeru.
     Što se zabavne muzike tiče Čola je bio ZVEZDA,  i dalje se drži, i svaka čast, ali tu su došli s godinama neki novi ljudi koje jako poštujem. Volela bih da vidim samozvanu Divu kako bi se ona ponašala na muzičkom takmičenju 90-ih, na kome su počeli pravi pevači, 3K dur... Znam da nije ni čula, ali ono, čisto da se zna da ne bi mogla ni u publici da peva, toliko... Neki od naših pop, zabavnih pevača koje jako poštujem i nazivam uspešnima su Georgiev, Šerifovićeva, Radovićeva... Ne mogu da ne pomenem naše komšije Hrvate i njihove izvanredne pevače Tonija, Badrićevu i Dragojevića. Sve ostalo je tu i tamo i onamo i ovamo , oni su zvezde.
    Narodne muzike što se tiče, tu smo malo jači, ima starijih pevača, živih legendi, koji su moranjem prešli u Grand Produkciju koja je sve samo muzička produkcija visokog kvaliteta nije. Ne znam da li ću pogrešiti, možda i hoću, ali Ceca je za mene NAMBR UAN! Ostali narodnjaci su Šaulić, Đurišićka, Bekuta, Brena, Aleksićeva, Aličić, Tozovac itd ... Svako plagiranje i kopiranje zabranjeno, ma nije nego...
    Ni u jednu od pomenutih kategorija, samozvane zvezde, dive i ostala gamad ne spada. Tu spadaju one i oni koji se održavaju na estradi rekla-kazala skandalima, tra-la-la pesmicama, koje traju kraće nego flaša piva i kutija cigara. I ne može jedna takva pojava imati hit koji traje 10 ili 20 godina i to je jasno kao dan. Našoj estradi je hitno potrebna neka "muzička inspekcija" inače će deca da nam rastu u bolesnom muzičkom okruženju, slušajući nebulozne pesme nikakvog kvaliteta. I to je to. Si juuuu :)

No comments:

Post a Comment